U ostatku svijeta, „nogometna groznica“ je poznata i uobičajna stvar naročito za vrijeme svjetskih prvenstava, ali za Amerikance predstavlja pravu novost.
Da li je nogomet stvarno osvojio srca Amerikanaca ili se radi tek o prolaznoj strasti, moći ćemo doznati tek nakon završetka „lipanjskog ludila“. Međutim, činjenica je da je tijekom prošlog Prvenstva, finalnu utakmicu između Italije i Francuske pratilo 3,9 milijuna Amerikanaca, što je smiješna brojka u usporedbi s preko milijardu u cijelom svijetu. Čini se da prvi ovogodišnji podaci pokazuju da bi mogao biti oboren rekord.
Ovog puta i američki poslodavci, poput njihovih kolega u ostatku svijeta, muku muče s velikim brojem izostanaka i „bolesti“ u vrijeme odigravanja utakmica. Brojni McDonaldsovi restorani, ali i irski pubovi, meksičke i talijanske pizzerije, brazilski restorani, postavili su televiziju u glavne ili sporedne prostorije, gdje zaposlenici mogu pratiti utakmicu. Oni koji rade za kompjuterima već znaju kako gledati utakmicu da te nitko ne vidi. Iako se američki gubici u gospodarstvu ne moći usporediti s Velikom Britanijom, za koju je izračunato da će tijekom Svjetskog prvenstva izgubiti 7,5 milijarde dolara, i Amerikanci otkrivaju da je nogomet „više“ od igre.
U Sjedinjenim Državama dječaci u školi igraju football (američki nogomet), baseball, košarku ili manje poznati lacrosse, u kojem si lopticu dobacuju nekom vrstom mrežice za leptire. U kasnijim godinama, većina njih će postati igračima golfa. Nogometnih igrališta ima vrlo malo, kao i dobrih trenera. Nogometom se u Sjedinjenim Državama bave djevojčice u osnovnim školama i imigranti, uglavnom iz Južne Amerike. Na nekoliko televizijskih kanala se mogu pratiti sportovi poput ribolova na udicu, domina, pokera, biljarda, a nogomet vrlo rijetko, točnije svake četiri godine. Iznimka su kanali na španjolskom jeziku namijenjeni imigrantima koji emitiraju nogometne utakmice južnoameričkih i europskih prvenstava.
I tako, dok s jedne strane postoji strah od gospodarskih gubitaka, s druge strane postoje oni koji trljaju ruke nadajući se iznova da će Svjetsko prvenstvo „zaraziti“ nove obožavatelje. I brojke govore u prilog optimistima. Nakon skoro pet godina potpune neaktivnosti Major League Soccer (MLS, glavna američka nogometna liga) pokazuje znakove rasta, stabilnosti, pa čak i profita.
Od početka Svjetskog prvenstva na ulicama New Yorka mogu se vidjeti majice, kape, šalovi svih mogućih boja, ponajmanje onih američkih, a najviše onih iz „rodnih“ gruda. Čini se da imigranti mogu zaboraviti i svoj materinji jezik, ali ne i nogomet. U Americi se navija za Meksiko, Italiju, Koreju, Argentinu. Taj šaroliki dio populacije je isti koji nedjeljom prati utakmice američke nogometne lige, odlazeći na stadione sa čitavom obitelji, roštiljem i tranzistorom. Nerijetko se može vidjeti kako se prije i poslije utakmice na parkiralištima odvija prava pravcata „fešta“.
Možda se ovoga puta nešto stvarno promijeni ili se radi tek o iluziji, a nogomet će do sljedećeg Svjetskog prvenstva ponovo postati tek sportom za curice.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Mislim da nogomet postaje popularniji u USA jer i nije posebno agresivan niti treba oprema kao za američki football. Ovdje su prozori i balkoni ukrašeni zastavama, u početku samo najzagriženiji navijači ističu zastave, a kako Italija prolazi dalje na prvenstvu, svi počinju isticati zastave, o ludilu navijanja, bolje ne počinjati, ali to sigurno znaš i sama ;-)
@Roman Tales,i ovdje ima zastava, ali su najrazličitije i to je ono što ovu zemlju čini jedinstvenom. Ima argentinskim, meksičkih, talijanskih, brazilskih... A, mogu mislit kako je u Italiji!
Uskoro nam se približava i svjetsko prvenstvo u Brazilu pa ako nekog zanima može ovdje pogledati odličnu ponudu dresova. - dresovi
Post a Comment